Ez a szolgáltatási rend a  az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából a Nemzeti Szociálpolitikai Intézet által meghirdetett

„Elemi rehabilitációs szolgáltatás biztosítása látássérült személyek számára”

(kód: LSER2021) című pályázati működtetéséhez készült



Pályázó és egyben fenntartó adatai:

Totem Alkotó Műhely

cím: 6722 Szeged, Petőfi Sándor sgt. 23.

nyilvántartási szám: 06-02-0001221

országos azonosító: 0600/60238/1996/602381996

adószám : 18459818-1-06

telefon: +3630 885 0270

E-mail: totem.alkoto<kukac>gmail.com

Web: www.totemegyesulet.hu

képviselő: Zemkó Márta, elnök

 

Rehabilitációs központ adatai:

megnevezése: Lát-Szol Látássérültek Rehabilitációs Központja

cím: 9027 Győr, Gyóni Géza sétány 1/E 

E-mail: gyor.rehab<kukac>gmail.com

Web: www.totemegyesulet.hu

szakmai vezető: Zemkó Márta

szak.vez. telefon: +36 30 885 0270

 

Zala megyei Szolgáltatópont adatai:

 megnevezése: Lát-Szol Zala megyei Szolgáltatópont

cím: 8900 Zalaegerszeg, Iskola köz 6-8. 

E-mail: zala.rehab<kukac>gmail.com

vezető: Peszleg Katalin

Tel: +36 20 886 1609



Ellátási terület: Nyugat-dunántúli régió: Győr-Moson-Sopron megye, Vas megye és Zala megye

Területi felelős: Zemkó Márta

Szolgáltatási elemek (modulok):  

-  Rehabilitációs intervenció

-  Funkcionális látásvizsgálat

-  Látástréning

-  Tájékozódás- és közlekedéstanítás

-  Mindennapos tevékenységek és életvitelt segítő eszközök tanítása

-  Kommunikációs és számítástechnikai eszközök használatának tanítása

-  Tapintható írások tanítása

-  Klienskoordináció

-  Szociális munka

-  Pszichológiai szolgáltatás



Szolgáltatási elemek (modulok) amennyiben nem érhetőek el:

A legközelebbi szolgáltató: Ki-Látás Elemi Rehabilitációs Központ; 7622 Pécs, Somogyi Béla u. 2.

 

Szolgáltatási formák:

  • Ambuláns
  • Otthontanítás

 

Elemi rehabilitációs központ ügyfélfogadási rendje:

  • Telefonon és személyesen: hétfő-péntek: 8- 12 óráig a rehabilitációs központ ügyfélszolgálatán
  • Telefonon: +36 30 239 0941, +36 30 885 0270
  • E-mail-ben: gyor.rehab<kukac>gmail.com

Kliens útja:

  1. kliens tudomást szerzett, tájékozódott a rehabilitációs szolgáltatásról és jelentkezik a klienskoordinátornál. 
  2. időpont egyeztetése egy személyes találkozóra, adatok felvétele, megállapodás, hozzájáruló nyilatkozat aláírása, időpont egyeztetés látásvizsgálatra (klienskoordinátor, látásvizsgálatot végző szakember) dokumentumok: rehabilitációs megállapodás hozzájáruló nyilatkozattal, NSZI-s hozzájáruló nyilatkozat
  3. látásvizsgálat, rehabilitációs modulok ajánlása (látásvizsgálatot végző szakember) dokumentumok: látásvizsgálati adatlap
  4. időpont egyeztetés a rehabilitációt végző szakemberrel/szakemberekkel (klienskoordinátor, szakember)
  5. felmérés, rehabilitációs terv elkészítése (szakember) dokumentumok: rehabilitációs felmérés és terv – modulonként
  6. szolgáltatás/szolgáltatások (szakember) dokumentumok: kliens szolgáltatási óra napló
  7. lezárás, záró értékelés (szakember) dokumentumok: dokumentumok: rehabilitációs záró dokumentum
  8. kliensdokumentáció archiválása (klienskoordinátor); 
  9. a) rehabilitációs intervenció (aktuális szakember végzi legfeljebb 2 alkalommal összesen 8 kontaktórában) dokumentumok: Rehabilitációs intervenciós megállapodás; 

Szolgáltatás megrendelése:

Rehabilitációs megállapodás és Adatkezeléshez hozzájáruló nyilatkozat ismertetése után, a kliens és a pályázó képviselőjének aláírásával jön létre a megrendelés. 

Rehabilitációs megállapodás és Adatkezeléshez hozzájáruló nyilatkozat tartalmazza: 

  • kliens személyes adatait
  • a szolgáltató adatait
  • a szolgáltatás helyét, formáját, kezdő és befejező dátumát
  • az igényelt szolgáltatási modulokat
  • a kliens kötelezettségeit
  • a szolgáltató kötelezettségeit
  • megrendelés lemondásának menetét
  • a szolgáltatás megszűnésének okait
  • észrevételek, panaszok jelzésének módját
  • hozzájáruló nyilatkozatot (adatvédelmi nyilatkozatot)

 

A szolgáltatás megszűnése vagy lemondása

  • A szolgáltatás megszűnik, ha a szolgáltatás elvégzésre került
  • Egyéb esetekben a Rehabilitációs megállapodás és Hozzájáruló nyilatkozatban foglaltak szerint szűnhet meg vagy mondható le
  • A lemondás határideje: a lemondás napjától számított 3 munkanap




A szolgáltatás – a megrendelőnek felróható okból történő – meghiúsulásának következményei, különös tekintettel a késedelmes lemondásra

  • Meghiúsulás esetén a Szolgáltató a szakemberek összehívásával vizsgálóbizottságot alakít, a vizsgálóbizottság elemzi a tényállást és határozatot hoz, melyet jegyzőkönyvben rögzít
  • A jegyzőkönyv egy példányát a szolgáltató eljuttatja a klienshez 7 munkanapon belül 
  • A kliens a jegyzőkönyvben foglalt határozat ellen 7 munkanapon belül fellebbezhet a szolgáltatónál 

 

A szolgáltatással és a szakemberekkel kapcsolatos észrevételek, panaszok befogadásának és kezelésének rendje

  • A kliens a szolgáltatással szemben panasszal élhet
  • A kliens panaszával közvetlenül fordulhat az őt ellátó szakemberhez és a vele történő egyeztetés alapján megoldást keresnek a panasz kiküszöbölésére
  • Ha a szakemberhez fordulás nem hoz eredményt, úgy a kliens a Területi felelőshöz fordulhat panaszával
  • Ha a kliens panasza továbbra is fennáll, úgy a Szolgáltatóhoz fordulhat közvetlenül
  • Szolgáltatóval való szembeni panasz esetén a kliens a Nemzeti Szociálpolitikai Intézetnél élhet panaszjogával
  • A Területi felelőshöz vagy Szolgáltatóhoz benyújtott panasz esetén a Területi felelős vagy Szolgáltató köteles a panaszt kivizsgálni és határozatot hozni, amit a kivizsgálásról készült jegyzőkönyvben rögzít. 
  • Területi felelős vagy Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát 7 munkanapon belül köteles a klienshez eljuttatni.
  • A kliens a jegyzőkönyvben foglalt határozat ellen 7 munkanapon belül fellebbezhet a Területi felelősnél vagy Szolgáltatónál. 

 

A szolgáltatás újraindítása, folytatása vagy módosítása

  • A szolgáltatás újraindítása akkor történhet meg, ha a kliensnél új élethelyzet adódik vagy körülményei, egészségügyi állapota ezt indokolja. Ilyenkor az új szolgáltatás megrendelésével jöhet létre az újraindítás, azaz folytatás.
  • A szolgáltatás módosítása csak érvényes szolgáltatás lezárásával, lemondásával és új szolgáltatás megrendelésével történhet.



Győr, 2021. 04. 01.



Zemkó Márta

Területi felelős 

 

 

Szolgáltatási rend (Könnyen érthető változat)

 

Leírás, hogyan kérhet segítséget a látássérült személy.
Leírás, hol kérhet segítséget a látássérült személy.
Leírás, milyen segítséget kérhet a látássérült személy.

LSER2021

A látássérült emberek rosszul látnak. Lehet, hogy segítségre
van szükségük.
Segíteni a rehabilitációs központ munkatársai tudnak.
Miben segítenek a munkatársak?
- segítenek a látásvizsgálatban
- segítenek a látássérülteknek, hogy önállók legyenek
- segítenek látás kihasználásában
- segítenek a közlekedésben
- segítenek a mindennapi tevékenységek újratanulásában
(például főzés, mosás, takarítás)
- segítenek az eszközök kipróbálásában (például nagyítók,
szemüvegek, beszélő eszközök)
- segítenek a számítástechnikai eszközök használatában
(például számítógépek, tabletek, okostelefonok)
- segítenek a tapintható írás megtanulásában
- segítenek a látássérülteknek, hogy kihez forduljanak
- segítenek a látássérülteknek lelki problémáik
megoldásában
Hol segítenek a munkatársak?

- otthon
- a központban

Győr-Moson-Sopron megye:
Ide lehet jönni
személyesen:

9027 Győr, Gyóni Géza
sétány 1/E

Erre a címre lehet e-
mailt írni:

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Ezt a telefonszámot
lehet felhívni:

+36 30 885 0270
Zemkó Márta
Mikor lehet telefonálni? hétfő: 8:00 – 12:00
kedd: 8:00 – 12:00
szerda: 8:00 – 12:00
csütörtök: 8:00 – 12:00
péntek: 8:00 – 12:00

Zala megye:
Ide lehet jönni
személyesen:

8900 Zalaegerszeg, Iskola
köz 6-8.

Erre a címre lehet e-
mailt írni:

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Ezt a telefonszámot
lehet felhívni:

+36 20 886 1609
Peszleg Katalin
Mikor lehet telefonálni? hétfő: 8:00 – 12:00
kedd: 8:00 – 12:00
szerda: 8:00 – 12:00
csütörtök: 8:00 – 12:00
péntek: 8:00 – 12:00

Hogyan lehet jelentkezni?
1. A látássérült személy jelentkezik telefonon vagy
személyesen.
2. A munkatársak segítenek a papírok kitöltésében.
A munkatársak elvégzik a látásvizsgálatot.
3. A munkatársak segítenek kiválasztani,
miben kell segíteni.
4. A munkatársakkal megbeszélik, hogy hol és mikor
találkoznak legközelebb.

Ha panaszt szeretne bejelenteni,
keresse meg
1. a szakembert
2. a Területi felelőst
3. a Szolgáltatót
A panaszról jegyzőkönyv készül, amit 7 munkanapon belül ki
kell küldeni.
Ez ellen 7 munkanapon belül lehet fellebbezni.

A szolgáltatás, a közös munka megszűnhet, ha a feladatok
készen vannak.
A szolgáltatás, a közös munka megszűnhet, ha a munkatársak
vagy ön úgy döntenek.
A szolgáltatást, a közös munkát le lehet mondani 3
munkanapon belül.

A szolgáltatást, a közös munkát lehet módosítani, lehet,
folytatni vagy lehet újraindítani.

Győr, 2021. 04. 01.

Zemkó Márta
Területi felelős

Oldalunk sütiket használ az Ön kényelmesebb böngészése érdekében!
Ok