Ez a szolgáltatási rend a az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából a Nemzeti Szociálpolitikai Intézet által meghirdetett
„Elemi rehabilitációs szolgáltatás biztosítása látássérült személyek számára”
(kód: LSER2021) című pályázati működtetéséhez készült
Pályázó és egyben fenntartó adatai:
Totem Alkotó Műhely
cím: 6722 Szeged, Petőfi Sándor sgt. 23.
nyilvántartási szám: 06-02-0001221
országos azonosító: 0600/60238/1996/602381996
adószám : 18459818-1-06
telefon: +3630 885 0270
E-mail: totem.alkoto<kukac>gmail.com
képviselő: Zemkó Márta, elnök
Rehabilitációs központ adatai:
megnevezése: Lát-Szol Látássérültek Rehabilitációs Központja
cím: 9027 Győr, Gyóni Géza sétány 1/E
E-mail: gyor.rehab<kukac>gmail.com
szakmai vezető: Zemkó Márta
szak.vez. telefon: +36 30 885 0270
Zala megyei Szolgáltatópont adatai:
megnevezése: Lát-Szol Zala megyei Szolgáltatópont
cím: 8900 Zalaegerszeg, Iskola köz 6-8.
E-mail: zala.rehab<kukac>gmail.com
vezető: Peszleg Katalin
Tel: +36 20 886 1609
Ellátási terület: Nyugat-dunántúli régió: Győr-Moson-Sopron megye, Vas megye és Zala megye
Területi felelős: Zemkó Márta
Szolgáltatási elemek (modulok):
- Rehabilitációs intervenció
- Funkcionális látásvizsgálat
- Látástréning
- Tájékozódás- és közlekedéstanítás
- Mindennapos tevékenységek és életvitelt segítő eszközök tanítása
- Kommunikációs és számítástechnikai eszközök használatának tanítása
- Tapintható írások tanítása
- Klienskoordináció
- Szociális munka
- Pszichológiai szolgáltatás
Szolgáltatási elemek (modulok) amennyiben nem érhetőek el:
A legközelebbi szolgáltató: Ki-Látás Elemi Rehabilitációs Központ; 7622 Pécs, Somogyi Béla u. 2.
Szolgáltatási formák:
- Ambuláns
- Otthontanítás
Elemi rehabilitációs központ ügyfélfogadási rendje:
- Telefonon és személyesen: hétfő-péntek: 8- 12 óráig a rehabilitációs központ ügyfélszolgálatán
- Telefonon: +36 30 239 0941, +36 30 885 0270
- E-mail-ben: gyor.rehab<kukac>gmail.com
Kliens útja:
- kliens tudomást szerzett, tájékozódott a rehabilitációs szolgáltatásról és jelentkezik a klienskoordinátornál.
- időpont egyeztetése egy személyes találkozóra, adatok felvétele, megállapodás, hozzájáruló nyilatkozat aláírása, időpont egyeztetés látásvizsgálatra (klienskoordinátor, látásvizsgálatot végző szakember) dokumentumok: rehabilitációs megállapodás hozzájáruló nyilatkozattal, NSZI-s hozzájáruló nyilatkozat
- látásvizsgálat, rehabilitációs modulok ajánlása (látásvizsgálatot végző szakember) dokumentumok: látásvizsgálati adatlap
- időpont egyeztetés a rehabilitációt végző szakemberrel/szakemberekkel (klienskoordinátor, szakember)
- felmérés, rehabilitációs terv elkészítése (szakember) dokumentumok: rehabilitációs felmérés és terv – modulonként
- szolgáltatás/szolgáltatások (szakember) dokumentumok: kliens szolgáltatási óra napló
- lezárás, záró értékelés (szakember) dokumentumok: dokumentumok: rehabilitációs záró dokumentum
- kliensdokumentáció archiválása (klienskoordinátor);
- a) rehabilitációs intervenció (aktuális szakember végzi legfeljebb 2 alkalommal összesen 8 kontaktórában) dokumentumok: Rehabilitációs intervenciós megállapodás;
Szolgáltatás megrendelése:
Rehabilitációs megállapodás és Adatkezeléshez hozzájáruló nyilatkozat ismertetése után, a kliens és a pályázó képviselőjének aláírásával jön létre a megrendelés.
Rehabilitációs megállapodás és Adatkezeléshez hozzájáruló nyilatkozat tartalmazza:
- kliens személyes adatait
- a szolgáltató adatait
- a szolgáltatás helyét, formáját, kezdő és befejező dátumát
- az igényelt szolgáltatási modulokat
- a kliens kötelezettségeit
- a szolgáltató kötelezettségeit
- megrendelés lemondásának menetét
- a szolgáltatás megszűnésének okait
- észrevételek, panaszok jelzésének módját
- hozzájáruló nyilatkozatot (adatvédelmi nyilatkozatot)
A szolgáltatás megszűnése vagy lemondása
- A szolgáltatás megszűnik, ha a szolgáltatás elvégzésre került
- Egyéb esetekben a Rehabilitációs megállapodás és Hozzájáruló nyilatkozatban foglaltak szerint szűnhet meg vagy mondható le
- A lemondás határideje: a lemondás napjától számított 3 munkanap
A szolgáltatás – a megrendelőnek felróható okból történő – meghiúsulásának következményei, különös tekintettel a késedelmes lemondásra
- Meghiúsulás esetén a Szolgáltató a szakemberek összehívásával vizsgálóbizottságot alakít, a vizsgálóbizottság elemzi a tényállást és határozatot hoz, melyet jegyzőkönyvben rögzít
- A jegyzőkönyv egy példányát a szolgáltató eljuttatja a klienshez 7 munkanapon belül
- A kliens a jegyzőkönyvben foglalt határozat ellen 7 munkanapon belül fellebbezhet a szolgáltatónál
A szolgáltatással és a szakemberekkel kapcsolatos észrevételek, panaszok befogadásának és kezelésének rendje
- A kliens a szolgáltatással szemben panasszal élhet
- A kliens panaszával közvetlenül fordulhat az őt ellátó szakemberhez és a vele történő egyeztetés alapján megoldást keresnek a panasz kiküszöbölésére
- Ha a szakemberhez fordulás nem hoz eredményt, úgy a kliens a Területi felelőshöz fordulhat panaszával
- Ha a kliens panasza továbbra is fennáll, úgy a Szolgáltatóhoz fordulhat közvetlenül
- Szolgáltatóval való szembeni panasz esetén a kliens a Nemzeti Szociálpolitikai Intézetnél élhet panaszjogával
- A Területi felelőshöz vagy Szolgáltatóhoz benyújtott panasz esetén a Területi felelős vagy Szolgáltató köteles a panaszt kivizsgálni és határozatot hozni, amit a kivizsgálásról készült jegyzőkönyvben rögzít.
- Területi felelős vagy Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát 7 munkanapon belül köteles a klienshez eljuttatni.
- A kliens a jegyzőkönyvben foglalt határozat ellen 7 munkanapon belül fellebbezhet a Területi felelősnél vagy Szolgáltatónál.
A szolgáltatás újraindítása, folytatása vagy módosítása
- A szolgáltatás újraindítása akkor történhet meg, ha a kliensnél új élethelyzet adódik vagy körülményei, egészségügyi állapota ezt indokolja. Ilyenkor az új szolgáltatás megrendelésével jöhet létre az újraindítás, azaz folytatás.
- A szolgáltatás módosítása csak érvényes szolgáltatás lezárásával, lemondásával és új szolgáltatás megrendelésével történhet.
Győr, 2021. 04. 01.
Zemkó Márta
Területi felelős
Szolgáltatási rend (Könnyen érthető változat)
Leírás, hogyan kérhet segítséget a látássérült személy.
Leírás, hol kérhet segítséget a látássérült személy.
Leírás, milyen segítséget kérhet a látássérült személy.
LSER2021
A látássérült emberek rosszul látnak. Lehet, hogy segítségre
van szükségük.
Segíteni a rehabilitációs központ munkatársai tudnak.
Miben segítenek a munkatársak?
- segítenek a látásvizsgálatban
- segítenek a látássérülteknek, hogy önállók legyenek
- segítenek látás kihasználásában
- segítenek a közlekedésben
- segítenek a mindennapi tevékenységek újratanulásában
(például főzés, mosás, takarítás)
- segítenek az eszközök kipróbálásában (például nagyítók,
szemüvegek, beszélő eszközök)
- segítenek a számítástechnikai eszközök használatában
(például számítógépek, tabletek, okostelefonok)
- segítenek a tapintható írás megtanulásában
- segítenek a látássérülteknek, hogy kihez forduljanak
- segítenek a látássérülteknek lelki problémáik
megoldásában
Hol segítenek a munkatársak?
- otthon
- a központban
Győr-Moson-Sopron megye:
Ide lehet jönni
személyesen:
9027 Győr, Gyóni Géza
sétány 1/E
Erre a címre lehet e-
mailt írni:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ezt a telefonszámot
lehet felhívni:
+36 30 885 0270
Zemkó Márta
Mikor lehet telefonálni? hétfő: 8:00 – 12:00
kedd: 8:00 – 12:00
szerda: 8:00 – 12:00
csütörtök: 8:00 – 12:00
péntek: 8:00 – 12:00
Zala megye:
Ide lehet jönni
személyesen:
8900 Zalaegerszeg, Iskola
köz 6-8.
Erre a címre lehet e-
mailt írni:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ezt a telefonszámot
lehet felhívni:
+36 20 886 1609
Peszleg Katalin
Mikor lehet telefonálni? hétfő: 8:00 – 12:00
kedd: 8:00 – 12:00
szerda: 8:00 – 12:00
csütörtök: 8:00 – 12:00
péntek: 8:00 – 12:00
Hogyan lehet jelentkezni?
1. A látássérült személy jelentkezik telefonon vagy
személyesen.
2. A munkatársak segítenek a papírok kitöltésében.
A munkatársak elvégzik a látásvizsgálatot.
3. A munkatársak segítenek kiválasztani,
miben kell segíteni.
4. A munkatársakkal megbeszélik, hogy hol és mikor
találkoznak legközelebb.
Ha panaszt szeretne bejelenteni,
keresse meg
1. a szakembert
2. a Területi felelőst
3. a Szolgáltatót
A panaszról jegyzőkönyv készül, amit 7 munkanapon belül ki
kell küldeni.
Ez ellen 7 munkanapon belül lehet fellebbezni.
A szolgáltatás, a közös munka megszűnhet, ha a feladatok
készen vannak.
A szolgáltatás, a közös munka megszűnhet, ha a munkatársak
vagy ön úgy döntenek.
A szolgáltatást, a közös munkát le lehet mondani 3
munkanapon belül.
A szolgáltatást, a közös munkát lehet módosítani, lehet,
folytatni vagy lehet újraindítani.
Győr, 2021. 04. 01.
Zemkó Márta
Területi felelős